Friday, December 30, 2011

Det var det året

2011 var året jeg fikk det etterlengtede opprykket til førstestilling, året jeg hoppet over til lederjobb og året jeg ikke var utenfor Skandinavia. (Jeg vet ikke når det skjedde sist - det kan godt være 20 år siden.) Og det var et år jeg var mye sammen med min elskede mann.

22. juli nøt vi en pizza på Peppe's da vi hørte en underlig lyd. Vi spiste videre, men i ettertid viste det seg at det var ei bombe 400 meter unna. Det var først dagen etter at omfanget av terrorangrepet ble klart og vi forsto at vi aldri vil huske 2011 uten å huske 22. juli.

Likevel måtte vi ha valg, og selv med min noe reduserte valgkampinnsats gikk det da med noen lørdager og noen morgener. Valgresultatet ble bra: Venstre fikk byrådsplasser og plass i bydelsutvalget lokalt.

På musikkfronten er det rart å se (hos last.fm) at jeg hører på stort sett det samme som før. Musikk utgitt i 2011 når rett og slett ikke opp på listene over det jeg hører mest på. Det går fortsatt mest i Tre små kinesere, deLillos og The Beatles - og en masse annet.

Blant annet på grunn av ny jobb ble det lite filmseing i år. Riktignok startet jeg friskt med besøk på Gøteborg filmfestival, men etter hvert har det dabbet av, og jeg endte opp med å se 44 filmer. Den beste filmen jeg så i år var "The Kids are All Right". Av de "nest beste" vil jeg nevne spesielt "Chico & Rita", som jeg husker for musikken og tegninger som ga en god følelse.

Denne bloggen har hatt knapt 25.000 sidevisninger i år, noe som avspeiler at jeg har nedprioritert den en god del. Men jeg skrev da noe som fenget: Innlegget "Hvorfor er folk så sikre om surrogati?" har fått over 1700 besøk dette året.

2011 ble året jeg fikk iPad, og som så mange andre har jeg blitt opptatt av å laste ned kule apper. De jeg har brukt mest er nok Byline, iAnnotate PDF, Wordfeud, FIFA 11 HD og Harbor Master. Og appen AppsGonefree er i tillegg et must.

2011 ble også året jeg for alvor ble revet med av slektsgranskning. Og det tok av da jeg hoppet over fra tribalpages til MyHeritage, hovedsakelig fordi MyHeritage er mye bedre på å tipse om sammenfall med andres slektstrær. Og det morsomme er at jeg vet at denne interessen kan følge meg langt inn i alderdommen...

A propos alderdom: jeg fylte 40 år nylig. Det ga meg en unnskyldning for å feire sammen med en mengde hyggelige mennesker - en solid energiinnsprøytning som sikkert varer til jeg fyller 50...

Jeg liker å fotografere, men det blir ofte til at jeg tar mest bilder når jeg reiser. I 2011 har jeg ikke reist så langt, men det har da blitt noen bilder likevel. Så jeg avslutter oppsummeringen av 2011 med en aldri så liten bildekavalkade.




No comments:

Post a Comment