Monday, August 01, 2011

Film: A Tall Dark Stranger og noen til


You Will Meet A Tall Dark Stranger er en film jeg åpenbart måtte se før eller senere. Det er en Woody Allen-film - og det pleier jo å holde for meg. Men i tillegg har den Antonio Banderas og Anthony Hopkins som skuespillere.

Det er slett ikke Woody Allens beste film - langt derifra. Men den er tilstrekkelig småmorsom og med en historie med nok overraskelser til at jeg synes det hele er en fin opplevelse. Den handler mye om ideen "et nytt liv" - og de ulike hovedpersonene har ulike strategier for å få det nye livet - alt fra giftermål med en som er halvparten så gammel til å utforske tidligere liv. På passe slentrende Woody Allen-vis.


Brødre er en sterk film om en Afghanistansoldats opplevelser og hvordan disse påvirker livet hjemme i Danmark. Jeg synes dessverre ikke at hendelsene i Afghanistan er skildret troverdig nok, og det er en svakhet for meg. Men historien er sterk, for all del.


Valentine's Day er en riktig søtsuppe av en film. Joda, naturligvis har den et lite stjernelag på rollelista - inkludert Shirley MacLaine, og joda, den har kjekkaser som Taylor Lautner. Og alt er proft og riktig gjort. Men det blir nå litt krampaktig at alle personene skal ha store ting som skjer i kjærlighetslivet deres akkurat 14. februar - og sidehistorien med den lille gutten gir sukkersjokk.

No comments:

Post a Comment