Tuesday, July 12, 2011

Google+

Det eneste som er tristere enn et sosialt nettsted uten medlemmer, er et sosialt nettsted med masse medlemmer som aldri logger inn lenger. Det er derfor jeg skriver et blogginnlegg om Google+ og ikke om MySpace.

Google+ har potensiale til å bli Stort. Det hadde Google Wave også, men problemet der var at hvis du ønsket å få med deg noen på å gjøre noe gøy, måtte du først bruke ei uke på å forklare dem hva Wave var. 

Google+ er enklere å forstå. Det er Facebook lite, med potensiale til å bli noe mer. Men foreløpig er det nesten ingenting, noe som illustreres av at jeg har hørt flere folk si at den største fordelen med Google+ er at du ikke kan legge inn venner uten å legge dem i en sirkel. Hovedargumentet er altså noe du IKKE kan gjøre.

Det er naturligvis noe stort tull. Den største fordelen med Google+ er at det er Google som står bak, og at vi derfor håper på noe stort. Som vi enda ikke vet hva er.

Jeg regner ihvertfall med at jeg får se fiffige ting som utnytter integrasjon med Google Calendar, Google Docs og Google Reader, for å nevne noen ting. 

Videogruppechat er sikkert gøy, det, men det er bare en sped begynnelse.

(Legg meg gjerne til i dine sirkler, forresten...)

No comments:

Post a Comment