Tuesday, March 08, 2011

Ukas iPad-app: Dropbox

Dropbox har gjort livet litt enklere - og det er ikke alle apps man kan si det om.

Jeg kjente ikke til Dropbox før jeg fikk iPad, men Dropbox er like relevant uten: Dropbox lar deg sette opp en mappe på hver av dine PCer og andre tilsvarende dingser, og så sørger Dropbox for at de hele tiden er i sync - legger du inn et dokument i ei mappe på jobb-PCen, ligger dokumentet i Dropboxmappa på hjemme-PCen når du kommer hjem. Mappene synkroniseres også med et passordbeskyttet område på internett.

For meg er dette genialt fordi jeg ofte får ting på jobben som jeg bør lese: det kan være sakspapirer til møter, forskningsartikler jeg finner på nettet eller studentbesvarelser. Tidligere har jeg tatt papirutskrifter av sånt, lagt det i sekken min og funnet det fram ved leilighet. Forsåvidt greit, men det blir mye papir av det. Nå kan jeg lagre pdfene direkte til Dropboxmappa, og så kan jeg jobbe med dem på iPaden hvor jeg enn måtte være. (Og så bruker jeg nok iAnnotate til å skrible i dem, men det kommer jeg tilbake til senere...)

Dropbox var et av de første tipsene jeg fikk etter å ha fått meg iPad, og et av de første jeg bringer videre også...

No comments:

Post a Comment