Tuesday, February 22, 2011

Ukas iPad-app: Oslo2011

Ja, jeg har hatt iPad i bare ei drøy uke, men synes likevel det er på tide å dra i gang ei ny spalte: Ukas iPad-app. Det beskjedne poenget med spalta blir å skrive om apps som man bør være oppmerksomme på.

Da kunne jeg naturligvis ha satt i gang med en uslåelig app med det samme, men så har det seg sånn at det skal arrangeres noen skirenn oppe i åsene over Oslo i dagene som kommer, så jeg syntes det kunne passe å starte med appen som heter Oslo2011.

Den har en utpreget fordel: den er gratis. Og jeg må si at tanken på å ha en egen app som har full oversikt over øvelsene i ski-VM, deltakere, tider, løypekart og så videre, tiltaler meg. Jeg er en av dem som har brukt mye penger gjennom årene på OL- og VM-programmer i papirformat.

Men denne appen er foreløpig ikke så mye å skryte av. Den inneholder ikke info om deltakerne og den virker litt krøkkete å manøvrere rundt i. På den annen side ser kartfunksjonen ut til å være ok.

Det ville naturligvis gitt mer mening å skrevet om denne appen etter å ha brukt den noen dager, men da mister den også nyhetens interesse ganske raskt. Foreløpig konklusjon: det koster deg ikke noe å prøve, men du klarer deg sikkert vel så bra med andre informasjonstjenester om ski-VM.

No comments:

Post a Comment