Saturday, January 01, 2011

Bloggen gjennom 2010

Denne bloggen har visstnok fått drøyt 34.000 besøk og 47.000 sidevisninger i 2010, og det er hyggelig (men en nedgang på nærmere 30 prosent fra året før...)

De mest leste blogginnleggene fra 2010 er:
1. Æren i å være prøvehopper, som er lest over 2000 ganger og fikk 38 kommentarer.
2. Ytringsfriheten og dens grenser
3. Heterosex for åpent kamera
4. Å mangle den første biten i et puslespill
5. Hadia Tajiks nødhjelpsposering

Drøyt 29.000 av besøkene var fra Norge, men jeg fikk besøk fra ialt 112 land, viser besøksstatistikken. Drøyt 85 prosent av de som besøker bloggen kjører Windows, men jeg får besøk til og med fra Playstation 3 og Nintendo Wii.

Den største hovedbidragsyteren av besøk var VG - over 10.000 lesere kom fra lenker fra VGs sider. Blikk bidro med drøyt 600, Vårt Land med over 250 og Lars Tangen med 15, for å nevne noen.

Mange kommer også fra Google og sånt. Hva søker de på? Her er de ti mest brukte søkeordene for å finne min blogg:
1. "morsomme sitater" (drøyt 500)
2. "bjørn på norsk" (drøyt 250)
3. "beste norske filmer" (drøyt 75)
4. "byer i norge etter størrelse" (70)
5. "lekser er bra" (drøyt 60)
6. "bjørnar evenshaug" (drøyt 50)
7. "nakenløp" (drøyt 50)
8. "bjørn smestad" (drøyt 50)
9. "iver horrem" (drøyt 50)
10. "lekser forskning" (50)
Det morsomste med denne lista er kanskje at det er flere som kommer til bloggen min etter å ha søkt på "Bjørnar Evenshaug" enn etter å ha søkt på mitt navn...

Den viktigste utviklingen i bloggen i 2010 er vel for øvrig at jeg i september startet så smått med noen innlegg kalt Homonytt fra hele verden. Dette ble veldig fort for dominerende i denne bloggen, og ble skilt ut i en egen blogg, Homonytt.com.

Takk til alle lesere i 2010. Godt nytt år!

No comments:

Post a Comment