Saturday, January 01, 2011

Årets reiser i 2010

Jeg er glad i å reise, og det ble noen reiser i 2010 også. Her er noen av årets høydepunkter etter leting i fotoalbumet mitt.

IMG_5603
Årets reisevirksomhet startet med Beijing i mars. Det var en jobbtur, men med plass til å se en del av byen også. Det var artig å være på et kurs sammen med kinesiske studenter og artig å vase litt rundt i byen på egen hånd også. Jeg har laget et eget lysbildeshow fra turen.

IMG_6311
Den andre utenlandsturen ble en Romatur i april for å feire bryllup til en venninne. Det var strålende vær og veldig romantisk og fint.

IMG_9283
En god del av sommerferiene går ofte med til konferanser og konferanseforberedelser. Året i år var ekstremt, fordi jeg av en eller annen grunn hadde blandet meg bort i tre av innslagene på ESU-konferansen i Wien. Dermed ble det ikke noe særlig sommerferie før det. Men når konferansen var overstått, hadde jeg ei knapp uke i Salzburg i juli. Der var det mange høydepunkter, blant annet Salzburg Zoo. (Se også eget lysbildeshow fra Salzburg.)

IMG_1030
Et seminar på danskebåten ga mulighet til noen timer på Ny Carlsberg Glyptotek i København, hvor jeg blant annet hilste på denne sjarmøren.

IMG_1371 crop
Men årets høydepunkt på reisefronten ble naturligvis to uker til USA i november. Hovedmålet med reisa var San Diego, hvor min nevø ble avlagt et behørig besøk. Men vi var også i San Francisco og New York. Det ble rikelig med store og små opplevelser, delvis dokumentert i nok et lysbildeshow.

IMG_2802
Årets siste utenlandstur ble ei langhelg i München for å feire min svigerinnes 50-årsdag. Der rakk vi i tillegg å se to pinakoteker (det gamle og det nye, men ikke det moderne) i tillegg til mye hyggelig samvær og god mat. Det ble en flott avslutning på reisevirksomheten i 2010!

...og neste års farting er alt under planlegging. I januar blir det en tur til Gøteborg filmfestival, og i februar en ny tur til København. Men foreløpig er det ikke lagt opp til noen langveisturer. Så får vi se hva som skjer.

No comments:

Post a Comment