Tuesday, April 27, 2010

Lovende fra Spotify

Musikkstreamingtjenesten Spotify har så langt hatt noen gedigne problemer. Det største har vært utvalget av musikk. Jada, du har tilgang til sikkert millioner av låter, men kanskje ikke favorittlåtene dine - selv om du har dem på maskinen. En musikktjeneste som ikke kan spille The Beatles blir haltende. Dessuten har bruksopplevelsen vært litt "ensom". Så sitter jeg der, da, og leter på måfå etter artister jeg liker og fyller opp i spillekøa. Så blir de spilt, og så er de "borte" - og bare last.fm husker at jeg har spilt dem...

Nå skal alt bli meget bedre. I bloggen sin varsler de store endringer - og får oppslag i VG og Dagbladet, bare for å nevne et par norske medier.

Hva er viktigst? Jeg synes nok det viktigste er at Spotify kan forholde seg til musikken lokalt på harddisken. Altså vil jeg kunne spille Beatleskatalogen - og sære ting som "Arne Hjeltnes og Romlingane", som jeg naturligvis har på CD og dermed i iTunes...

Det nest viktigste er Facebookintegrasjonen. Når Facebookvennene mine poster musikk på Facebook, vil de automatisk dukke opp hos meg i Spotify, for eksempel. Enklere deling av spillelister er også kult.

Men så håper jeg at dette pusher Apple til å forbedre iTunes også. Facebookintegrasjon ville gjort seg der også...

No comments:

Post a Comment