Tuesday, December 08, 2009

Restaurant: Prima Fila

Jeg har nylig spist to ganger på den italienske restauranten Prima Fila ved Fridtjof Nansens plass i Oslo (altså rett ved Rådhuset). Og etter disse to besøkene føler jeg for en liten anbefaling her i bloggen.

Den første gangen var jeg riktignok ikke helt fornøyd med humøret på servitørene (litt gretne, rett og slett), men maten (Penne alla Rocco – Penne med oksefilet, champignon, chilipepper, paprika, oksesjy og fløte til kr. 149) var riktig så god, og de jeg var sammen var også fornøyd med det de spiste. Dermed prøvde jeg den en gang til ei drøy uke senere. Den gangen bestilte jeg en pizza (Prima Fila – Fyll: Strimlet Limousin biff, champignon, mozzarella, løk og tomat, kr. 169). Denne var også riktig god – og mer enn stor nok til én person. Lokalet føles mindre enn det er, siden det er litt langstrakt og "svingete", så man får spise i noenlunde ro.

Altså: prisene er det ikke stort å si på og kvaliteten på maten er bra. Så jeg skriver dette blogginnlegget i håp om at den skal få gjester nok til at den også er der neste gang jeg får lyst på italiensk mat og er på den kanten av byen...

3 comments:

  1. Anonymous8:37 PM

    Nydelig mat og god service. Anbefales paa det sterkeste.

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:26 AM

    Best restaurant in town

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:28 AM

    Gretten gammel gubbe, hold deg til pølse fra kiosken på hjørne!

    ReplyDelete