Friday, December 18, 2009

Norges 10 beste blogger

Tordenbloggen har, etter lang stemmeprosess, kommet fram til en kåring av Norges 10 beste blogger. Vinneren der ble Virrvarr.

Jeg avga også stemme, og den stemmen så slik ut:

1. NRKbeta.no

Et suverent eksempel på hvordan en blogg kan styrke en merkevare samtidig som den bidrar til nytenkning både internt og eksternt. Jeg føler liksom at jeg henger med i teknologiutviklingen når jeg leser denne.

2. Skepsis blog

Det er veldig godt med noen skeptiske røster som roper ut mot det verste av humbug.

3. Kristin Clemets blogg

Kristin Clemet har prinsipielt forankrede meninger og uttrykker dem på en klar måte. Her ser vi hvordan en blogg kan ha nytte av at bloggeren har lang erfaring med å formulere seg raskt i debatter.

4. Are Slettan

Riktignok helt i ytterfeltet av hva som kan kalles blogg, men NA24 kaller det selv blogg, og det er i hvert fall gode kommentarartikler.

5. Eiriks forfatterblogg

Eirik Newth er en artig fyr, og i bloggen sin er han for tida ganske opptatt av lesebrett, noe jeg også synes er interessant.

6. Olav Torvunds blogg

Lange, grundige og tankevekkende innlegg.

7. Sprøytvarsleren

En klassisk nettside, nå blogg, som avslører dårlige vitenskapskunnskaper hos journalistene. Ofte riktig morsomt ved siden av at det er ordentlig trist.

8. Svein Tore Marthinsen

En politisk analytiker som tør å ha egne meninger, og som dessuten bruker avstemninger som krydder.

9. Evas skoletanker

En god skoleblogg som gir mye innsikt i hva lærerlivet består av. Flere lærere burde fortelle mer om det.

10. Lars Tangen

En av Norges mest leste blogger, skrevet av en homofil ungdom fra Molde. I arbeidet med ungdommers holdninger til homofili er nok denne bloggen viktigere enn de fleste aner. Av og til også riktig underholdende.

…og så var det så mange andre blogger jeg også gjerne ville ha hatt med… Kan vi få stemme på 25 neste år? :-)

No comments:

Post a Comment