Wednesday, October 07, 2009

Ukas bilde: Avslappende på Moorea

I 2003 reiste jeg jorda rundt i nesten tre måneder (81 dager, for å være presis, jeg ville jo ikke slå Phileas Fogg...) Det var en kombinert jobb- og feriereise - jeg besøkte lærerutdanninger og kolleger på flere kontinenter, men hadde også rikelig med avbrekk. Kombinasjonen var super - for jeg ville blitt gal hvis jeg skulle reise på egen hånd så lenge uten noen å snakke med, og de faglige delene åpnet for de gode faglige diskusjonene.

Et av de mest vellykkede stoppene var i Fransk Polynesia. Jeg besøkte lærerutdanningen i Papeete (Tahiti), men var også en god del på naboøya Moorea, hvor jeg leide en bungalow, padlet litt i kano, gikk på fotturer til toppen av øya og hadde 100% avkobling. Det var deilig. Bildet er tatt like ved bungalowen.

Det hører med til historien at jeg også hadde et jobbintervju mens jeg var på Moorea. Høgskolen i Oslo ville ha intervju med meg, og innkalte til intervju klokka 12 (midt på dagen Oslo-tid). På Moorea var dette ved midnatt, så jeg sto i en telefonkiosk, i øsende regnvær, med shorts og t-skjorte, i stummende mørke - og gjorde tydeligvis et greit inntrykk. Det er ihvertfall den jobben jeg fortsatt har.

moorea2

No comments:

Post a Comment