Friday, October 02, 2009

Behn og Monsen er på samme nivå

Som alle andre har oppdaget for lengst, har Ari Behn latt seg intervjue av et blad som kalles "Massiv".

Blant annet har han sagt om Nina Karin Monsen (på spørsmålet "Har du drept noen?"):
"Jeg kjørte i sentrum av Oslo en gang i 2005 og plutselig kommer en tettvokst kvinneskikkelse ut i veien mellom to biler. Det er bare så vidt jeg ser henne og hadde jeg vært en dårligere sjåfør hadde hun vært steindød. Jeg hogg inn bremsen. Men først da oppdaget jeg hvem hun var. Nina Karin Monsen, hun hadde på dette tidspunktet slengt med leppa om meg og familien min i lange tider. Da tenkte jeg faen, hadde jeg visst det var henne skulle jeg jaggu ha bremset to sekunder senere. Den sjansen får jeg ikke igjen." (se også VG).

Ikke særlig musikalsk av en person tilknyttet kongehuset å gå ut med et slikt utsagn, nei. Riktignok bør man sikkert tolke det litt forsiktig, som en talemåte for å få fram hvor sterkt Ari Behn mislikte Monsens utsagn om at kongebarna hadde valgt ektefeller "på laveste hylle". (se nedenfor)

Det hadde vært stille om både Behn og Monsen noen dager, men nå fikk begge to oppmerksomhet. Monsen grep anledningen til å komme med et stikk tilbake (i Vårt Land): "han virker veldig ubalansert, så egentlig burde man ikke si noe om ham i det hele tatt". Monsen benekter at hendelsen har skjedd, og påstår at Behn "oppfordrer til bildrap" (TV2).

I sin blogg skriver Vårt Lands Helge Simonnes at denne episoden svekker kongehusets omdømme. Nåvel. At Behn er en løs kanon på dekk er kjent fra før, denne uttalelsen endrer ikke inntrykket særlig. Monsens omdømme svekkes heller ikke nevneverdig - hennes hang til å karakterisere andre mennesker på en negativ måte er også velkjent.

Og slik går nå dagan i de kretser.


(Jeg har funnet fram igjen de sjikanøse uttalelsene til Monsen om Ari Behn og kongehuset, fra Dagbladet i 2004: "Hvorfor velger både Håkon og Märtha partnere på laveste hylle? De fleste mennesker liker å være sammen med noen som kan noe. Er jevnbyrdige både sosialt og utdanningsmessig. Hele kongehuset er blitt en privat affære der den erotiske forelskelsen driver hele styresettet. Jeg syns det er for lite, jeg.")

No comments:

Post a Comment