Sunday, August 16, 2009

Kjendiser på partilistene i Oslo

Det er ikke uvanlig at kjendiser fra andre deler av samfunnslivet enn politikken havner på stortingslistene. I de store partiene skjer det fordi de faktisk engasjerer seg, mens det i miniputtpartiene er snakk om at man fører opp kjendiser som blikkfang uten at de er med i partiet.

Ved en rask gjennomgang av stortingslistene i Oslo kjenner jeg igjen følgende kjendiser:
Ingrid Espelid Hovig, Venstre (fjernsynskjøkkenguru)
Elling Borgersrud, Rødt (Gatas Parlament)
Harald Stabell, Rødt (advokat)
Knut Nærum, Rødt (humorist)
Janne Haaland Matlary, KrF (forsker)
Jon Eikemo, Sp (skuespiller)
Johan Galtung, Miljøpartiet De Grønne (forsker)
Yan Friis, Kystpartiet (musikkjournalist)
Tor Erling Staff, Samfunnspartiet (advokat)
Vendela Kirsebom Thomessen, Samfunnspartiet (programleder)
Mariann (Mia) Gundersen Lelienhof, Samfunnspartiet (entertainer)
Hans Otto Jespersen, Samfunnspartiet (komiker)
Erling Lægreid, Samfunnspartiet (journalist)
Ari Mikael Behn, Samfunnspartiet (gift med prinsesse)
Anneke Von Der Lippe, Norsk Republikansk Allianse (skuespiller)

Så da er det bare å velge... (Det bør vel legges til at ingen av disse kandidatene har reell mulighet til å komme på Stortinget i denne omgang.)

2 comments:

  1. Det er vel ikke alle kjendisene som er frivillig på listene heller.

    Takk for kommentar på bloggen min, og takk for sist :) Jeg vet ikke om du husker meg, men jeg er datteren til Andreas. Jeg var med til Mexico i fjor.

    ReplyDelete
  2. Nei, jeg tror neppe for eksempel Ari Behn frivillig har latt seg føre opp på ei partiliste til stortingsvalget...

    Ja, jeg så ikke så nøye på banneret øverst på bloggen din tidligere i dag, men når jeg ser på bildene der nå, kjenner jeg deg jo igjen naturligvis! Jeg husker jo den fantastisk vellykkede middagen ved kanalen. Det var vel den første dagen med strålende sol på den uka vi var der, og da holdt vi på å bli skylt på kanalen av alt regnet... :-)

    Hils Andreas!

    ReplyDelete