Friday, July 17, 2009

Aviser til lesebrett

Jeg har bestemt meg for å kjøpe et Sony PRS-505 lesebrett, som jeg har mast om i bloggen tidligere. Nå leker jeg meg med å se hva slags lesestoff jeg kan få inn på den, og det ser veldig lovende ut.

Gratisprogrammet calibre ser helt essensielt ut. Det kan holde orden på ebøkene mine og laste dem over på Sony'en. Det kan også gjøre om pdf (som kan være vanskelige å lese på en liten skjerm) til mer lesebrettvennlige formater. Og ikke minst: den kan hente inn artikler fra nyhetsnettsteder (for eksempel The Economist) og lage en lesebrett-tilpasset fil ut av det.

Spørsmålet som etter hvert melder seg blir da: vil jeg noen gang abonnere på et nyhetstidsskrift (som The Economist) igjen, når jeg istedenfor å få flere dager gammelt lesestoff kan få daglige pakker med ferske artikler til lesebrettet mitt?

Jeg skal naturligvis teste ut calibre nærmere når jeg får somlet meg til å kjøpe Sony'en - og holde bloggleserne mine orientert...

No comments:

Post a Comment