Wednesday, October 15, 2008

VG-journalister tjener veldig varierende

Jeg har foretatt skattesøk på noen av VG-journalistene som har skrevet skattesøksaker i dag. Det viser seg å være overraskende godt betalt - for noen av dem:

Rune Thomas Ege (26): 488.779
Halstein Røyseland (28): 463.432
Ola E. Stenberg (28): 405.755
Øystein David Johansen (34): 271.007
Stian Eisenträger (24): 215.972
Marianne Vikås (23): 146.338
Lars Akerhaug (27): 45.291
Madeleine Bråthen Bjaaland (23): 37.223

Men det mest overraskende i denne gjennomgangen er kanskje hvor lav gjennomsnittsalder det er på dette tilfeldige utvalget av VG-journalister som har skrevet om skattelistene i dag. Skyldes det at de eldre journalistene holder seg for god til slikt?

4 comments:

  1. Anonymous9:09 PM

    få deg et liv!

    ReplyDelete
  2. Til "anonymous": Jeg kan glede deg med at jeg har et liv... :-)

    Eller var henvendelsen din rettet til journalistene?

    Til tross for din konstruktive henvendelse, synes jeg faktisk fortsatt at dette blogginnlegget er et av mine mer vellykkede i det siste, og flere andre har også kommentert at de synes det var morsomt. Så da er jeg jo ganske fornøyd...

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:33 PM

    ehm, de lavtlønte er bare ringevikarer. det forklarer avvikene.

    ReplyDelete
  4. Takk, "Anonymous".

    Jeg ante riktignok det...

    ReplyDelete