Tuesday, September 09, 2008

Biskopene kommer på banen

På søndag nevnte jeg at fredsprisvinner Tutu refser kirken for å ha fokus på seksualitet istedenfor viktigere ting.

Som bestilt kom de norske biskopene på banen i dag, og slakter regjeringen for innstrammingene i asylpolitikken. Det er strålende - fint at kirka av og til mener noe om de virkelig viktige moralske spørsmålene også, og ikke bare om hvem sånne som meg spiser frokost sammen med...

Det skal bli spennende å se hva slags følger Stoltenbergs desperate handlinger får. Det kunne jo vært en fare for at de ville gjøre FrP enda mer stuerene. I øyeblikket virker det som de har fått motsatt (men kanskje fortsatt skremmende) effekt: at Siv Jensen presses til å si enda verre ting. Det kan naturligvis føre til at FrP reduseres, men også at valgkampen blir enda mer guffen.

Det er interessant å tenke på at partiet Venstre vil nekte å gå i regjering med FrP på grunn av stor avstand i slike verdispørsmål, mens Ap begynner å gå i retning av FrP-politikk for å tviholde på regjeringsmakten...

2 comments:

  1. Anonymous2:22 PM

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Som det framgår ovenfor, har jeg fjernet en "comment". Jeg oppfattet kommentaren som rasistisk, og den var i tillegg anonym. Å fjerne innlegget anser jeg som min plikt som del av mitt redaktøransvar.

    (At innlegget i tillegg var irrelevant, idet det snakket om innvandring og ikke asylpolitikk, er en annen sak.)

    ReplyDelete