Sunday, August 17, 2008

Jeg så at jorda var rund

Egentlig er det ikke så ofte jeg ser at jorda er rund. Her nede virker den jo relativt flat - eller småkupert - men ikke kulerund. Jeg har reist jorda rundt to ganger, men det meste av reisinga besto jo av å sitte inne i en metallboks og se på film eller spise plastmat, og nøyaktig hva som gjorde at jeg endte opp samme sted som jeg startet kunne jeg jo ikke vite.

Men i går kveld, når jeg skulle reise hjem etter en flott dag sammen med hyggelige mennesker, så jeg noe rart på himmelen. Månen var ikke så opplyst som den pleide - en rund skygge dekket deler av den. Der og da så jeg altså at jorda var rund.

IMG_2466

Om jorda var rund som ei kule eller rund som ei pannekake, derimot, det kunne jeg ikke se fra der jeg sto...

1 comment:

  1. Du skriver veldig morsomt og underholdende, I`ll be back:)

    ReplyDelete