Saturday, April 12, 2008

Sammen for ekteskapet!

Flere tusen mennesker demonstrerte i dag i Oslo for ekteskapet. Det er en kamp det er lett å slutte seg til. I dag er det slik at halvparten av de som gifter seg, kommer til å gå fra hverandre igjen. Det er litt trist å tenke på. Kjærligheten er vel verdt et demonstrasjonstog.

Pussig nok valgte riktignok disse demonstrantene å demonstrere MOT felles ekteskapslov. Det er jo feil motstander. Det at jeg ønsker å gifte meg med han jeg elsker, er ikke hovedutfordringen til ekteskapet. Om de skulle klare å hindre meg i å gifte meg, vil det neppe bety at de heterofile ekteskapene overlever en dag lenger. Det er rart å se på hvordan mange kristne organisasjoner er helt tafatte i å ta tak i de virkelige problemene i samfunnet, men klarer å mobilisere når det er kampen mot like rettigheter for homofile og deres barn som er saken.

Men til tross for uenighetene - å slutte opp om ekteskapet kan vi være enige om. Jeg er 100% tilhenger av at folk som ønsker å leve sammen i ekteskap skal få gjøre det.


No comments:

Post a Comment