Saturday, August 20, 2005

For Him Magazine

Jeg har noe skrekkelig pinlig å berette. Jeg har inngått abonnement på heteromannebladet "For Him Magazine". Unnskyldningen er at det ble billigere å abonnere på det og få "Sorte orm"-serien på DVD enn å kjøpe DVD'ene isolert. Men dog...

Jeg forsto jo hvor det bar hen når jeg åpnet konvolutten med det første nummeret. På giroen sto det: "Velkommen til gjengen av loslitte slabbedasker som sverger til et liv viet vakre damer, lekre biler, fiffige stunts og surrealistisk vissvass." Vakre damer? Nope. Lekre biler? Helst ikke. Stunts og vissvass? Vel...

Men man må jo lese når man først får det i postkassa, og i det første nummeret (septembernummeret), har FHM besøkt Jeløya naturistleir, og de skriver: "Da FHM-journalist Mats spurte Jeløya naturistleir om å få lage reportasje der, fikk han en tydelig skeptisk fyr på tråden, som ble nesten brysk da han hørte navnet på bladet. "For Him Magazine? Er det et sånt homoblad, eller?" Ryktene om at nøgenmiljøet bare består av fetladne, homofile menn skulle dermed være avkreftet."

Denne lille notisen bekrefter at homofobien er spill levende, også i naturistmiljøet. Og at homofobi svekker vurderingsevnen. For hva tenker de på når de slipper FHM til for å lage reportasje - et blad som er laangt mer sexfiksert enn homseblad som Blikk noen gang kommer til å bli?

Jeg leser videre, og kommer sikkert tilbake med flere innblikk fra heterohelvetet...

No comments:

Post a Comment