Saturday, July 02, 2005

Elkjøp selger DVD-spillere med VHS-kvalitet

Jeg var innom Elkjøp på Carl Berner i går for å kjøpe meg en DVD-spiller. Ei Elkjøp-dame spurte meg hva slags DVD-spiller jeg var ute etter. "Så billig som mulig", sa jeg. Hun begynte da å fortelle masse fint om en DVD-spiller til cirka 1000 kroner. Jeg så jo at de hadde en DVD-spiller til cirka 400 kroner, så jeg spurte hva som var forskjellen. "Den der har bilde- og lydkvalitet som VHS, mens de dyrere har DVD-kvalitet," fortalte hun meg. Hun ble nok litt snurt når jeg likevel tok den billige varianten...

(Jeg skal for øvrig kjøpe meg en "ordentlig" DVD-spiller etter hvert, med harddisk og sånt - jeg skal bare vente til prisene synker litt til. For øvrig kan det jo tenkes at det er kommet nye standarder innen jeg kjøper det.)

Selgeren antydet merkelig nok ikke at DVD-spilleren også kom til å krølle DVD-en - på samme måte som VHS-spillerne har en tendens til når båndene blir gamle. Så der er jeg visst ganske trygg.

1 comment:

  1. Anonymous11:39 AM

    *knegg knegg* De ER sleipe de selgerne på El-Kjøp! Men det gjelder vel i grunnen alle selgere har jeg funnet ut.

    :-)Kjetil

    ReplyDelete